BREAKING NEWS

Bien ndjeshëm rastet e reja/ Ministria e Shëndetësisë publikon bilancin e COVID, ja çfarë ka ndodhur në 24 orët e fundit

Bien ndjeshëm rastet e reja/ Ministria e Shëndetësisë
x

Aktualitet

Çfarë diplome duhet? 5 gjëra të habitshme që mund të mos dini për kontrollorët e trafikut ajror

Çfarë diplome duhet? 5 gjëra të habitshme që mund

Në mënyrë krejt të beftë, rreth 60 kontrollorë të Aeroportit “Nënë Tereza” kanë braktisur dje punën duke futur në kaos sistemin ajror. Ministria e Transportit u detyrua të anulojë të gjitha fluturimet, pasi kontrollorët pezulluan punën duke u ankuar për uljen e pagave. Për shkak të pandemisë, një vit më parë pagat e tyre janë ulur nga 4.400 dollarë në rreth 2.500 dollarë në muaj dhe kjo ulje sipas tyre u ka shkaktuar stres dhe nuk e përballojnë dot jetesën me 2.500 dollarë. Braktisja në bllok e punës ka futur në kolaps aeroportin.

Por çfarë do të thotë të jesh kontrollues i trafikut ajror dhe çfarë aftësish kërkohen?

Profesioni i kontrollit të trafikut ajror kërkon njohuri dhe aftësi shumë specifike. Ata duhet të punojnë me shpejtësi dhe efikasitet për të koordinuar lëvizjen e trafikut ajror, duke siguruar ndarjen e sigurt dhe ruajtjen e përqendrimit total. Ata duhet të kuptojnë situatat komplekse dhe të marrin vendime të shpejta gjatë menaxhimit të fluturimeve të shumta në të njëjtën kohë.

Kontrollorët e trafikut ajror kanë një përgjegjësi shumë të madhe, ky profesion kërkon të plotësojë kushte të rrepta fizike dhe mendore. Sot në botë janë mbi 50 mijë njerëz që i përkasin këtij grupi. Siguria jonë dhe, në fakt, jeta në qiell është në duart e tyre.

5 gjëra të habitshme që mund të mos dini për kontrollorët e trafikut ajror

Jo të gjithë punojnë në kullat e vrojtimit

Ndërsa kullat e kontrollit të trafikut ajror janë sigurisht pjesa më e dukshme e vendeve të tyre të punës. Por çdo gjë që nuk ndodhet në apo afër një aeroporti të madh – si në pjesën më të madhe të hapësirës ajrore në këtë vend – është nën përgjegjësinë e kontrollorëve që përdorin radarë që punojnë në dhoma të errëta dhe pa dritare, nganjëherë qindra kilometra larg nga hapësira ajrore që po shikojnë.

Oraret e punës mund të jenë mjaft të tmerrshme

Kontrolli i trafikut ajror është një punë 24/7/, në 365 ditë në vit. Jo vetëm që aeroplanët fluturojnë gjatë natës, gjatë fundjavave dhe gjatë festave, por ato aktualisht kanë tendencë të jenë disa nga momentet më të ngarkuara. Si rezultat, shumica e objekteve të trafikut ajror kanë njerëz që vazhdimisht e mbajnë kullën ose radarët. Shumica e kontrollorëve punojnë një shumëllojshmëri ndërrimesh, me oraret më të zakonshme që fillojnë javën, me ndërrime të natës dhe përfundojnë javën me ndërrime ditore.

Stresi është real, por kontrolloret janë të kompensuar mirë për punën e tyre

Trafiku ajror mund të thuhet se është me valë.  Nëse kësaj i shtohet edhe moti i keq, stuhitë e akullit dhe dëborës, puna mund të bëhet shumë më stresuese.  Llogarit shtyrjet apo kthimet e orareve. Kjo punë sigurisht që nuk është për të gjithë, por lajmi i mirë (për ata që mund ta synojnë) është se në përgjithësi ne kontrollorët paguhen mesatarisht mirë krahasuar me përgjegjësinë që ata kanë.

Shumë prej kontrollorëve janë gjithashtu pilotë

Niveli arsimor nuk është kusht për tu punësuar si kontrollor i trafikut ajror, shumica prej tyre kanë një diplomë piloti, gjë që iu jep mundësinë që të punojnë edhe në këtë fushë.

Punësimi si kontrollor trafiku, në thelb është si marrja e diplomës

Të gjithë kontrollorët kalojnë disa muaj në Akademinë e FA-s, duke mësuar bazat para se të raportojnë në objektin e tyre për të filluar trajnimin. Koha që duhet për t’u certifikuar plotësisht si kontrollues i trafikut ajror varion në varësi të objektit aktual. Në një kullë më të vogël, të nivelit të ulët me trafik të lehtë, mund të zgjasë vetëm disa muaj, ndërsa në një strukturë radarësh më të madhe dhe të ngarkuar, mund të duhen më shumë se tre ose katër vjet.

Mendoni për sistemin kombëtar të hapësirës ajrore si një mister gjigant tre-dimensional me qindra pjesë që lidhen me njëri-tjetrin. Puna e një kontrolluesi të trafikut ajror është që të bëhet një ekspert lëndësh për çdo gjë të vetme rreth pjesës së tyre të enigmës.