
The weather is "crazy"/ Tirana is flooded, the roads are covered by inerts and water (Video)

"Crazy" weather in Tirana, electrical discharges and unusual rain storm (Video)

Lulzim Basha tells what he would do differently in DP, here is the decision he had to make when Berisha was declared 'non grata'

Will there be protests? Lulzim Basha makes an important call to the citizens

Lulzim Basha reacts to the accusations made by Sali Berisha

Lulzim Basha shows the reasons for returning after the resignation of Alibeaj from the PD

Lulzim Basha holds a meeting with young people in another city

Jorida Tabaku reveals whether she will be in charge of PD after the resignation of Alibeaj

"A scandal that is talked about very little"/ What is happening in Serbia? DW explains the scenarios: The propaganda machine would not be active if...

Written by SOT.COM.AL 20 Mars 2023

Anti-Western atmosphere prevails in many Serbian media. According to an investigation by the non-governmental organization, CRTA, it is precisely the western companies that finance these media with advertisements, including German companies.
"Russia was forced to start the war" in Ukraine "ethnic cleansing has been done", of course the West was the first to start the war in Ukraine - these headlines are found in the Serbian media with a large audience, disinformation that is spread without opposition.
According to data from the Serbian non-governmental organization CRTA, many Serbian media are largely financed by the advertising revenue of Western companies.
A research on advertisements on national televisions and daily newspapers last year reached the result that 63% of the companies that gave the advertisements are from the EU, USA or Switzerland.
"Without the money of these Western companies, the Serbian propaganda machine would not be active," says Rasa Nedeljkov, program director of CRTA.
Almost 10% of advertisements from German companies
Even German companies are participating to a large extent in these advertisements, and according to Nedeljkov they are among the "most important actors in the Serbian advertising market", with 10% of the announcements, according to estimates. For comparison: Serbian private and state companies, according to CRTA data, together account for 36%, Russian ones even only 01% of advertisements.
Last year, more than 10 German companies made publicity worth more than 1 million euros in various Serbian media. The LIDL concern has given more money for this, it has offered a total of 54 million euros worth of advertising. After that, the company Beiersdorf ranks with 10.3 million euros in total, Glovo, which is part of Delivery Hero - has given 5 million euros and Berlin Chemie AG 3.7 million euros. Advertisements have been published in different media.
“Më shumë se gjysma e parave të shpenzuara nga LIDL ka shkuar, sipas analizës sonë tek televizionet TV Pink dhe TV Happy, që të dy të njohur për propagandën proruse të luftës dhe raportimin e tyre joprofesional dhe joetik”, thotë Nedeljkov. TV Pink sipas të dhënave të “Nielsen Television Audience Measurement” është televizioni më i shikuar komercial në Serbi. Edhe kompani të tjera gjemane kanë bërë publicitet për vete tek TV Pink, sipas të dhënave të CRTA.
TV Pink dhe TV Happy bëjnë pjesë tek televizionet me qëndrimet më ekstreme në Serbi. Në lidhje me luftën në Ukrainë këto televizione përhapin narrativën ruse. Kështu jepet pa kritikë disinformimi rus për gjoja “denazifikimin” në Ukrainë apo paraqiten krimet e dyshuara të ushtarëve rusë në Butsha si manipulime. Nga ana tjetër NATO bëhet përgjegjëse për luftën. Edhe disinformimi për biolaboratorët luan rol herë pas here. Kësaj i shtohet paraqitja e një imazhi negativ të BE. Ndër të tjera pretendohet, se nuk ka liri mendimi në BE. Në një kronikë tjetër thuhet se “zëri i vetëm i arsyes” në BE është Viktor Orban, kryeministri hungarez. Edhe SHBA paraqitet rregullisht me imazh negativ. Pas tërmeteve në Turqi dhe Siri madje SHBA bëhen përgjegjëse edhe për katastrofën.
Edhe media të tjera jo lokale në Serbi përhapin pak a shumë qëndrime të tilla, si psh televizioni TV Prva, B92 apo gazetat Informer dhe Vecernje novosti. Edhe në këto media kompanitë gjermane kanë bërë publicitet për veten në vlerë prej më shumë se 1 milionë eurosh. “Të gjitha mediat me rrezatim të gjerë si TV online apo print janë në një linjë”, thotë Thomas Brey ish-drejtues prej vitesh i zyrës rajonale për Europën Juglindore i agjencisë gjermane të lajmeve, dpa. “Ka vetëm disa gradë lëvizje.”
Thomas Hacker, deputet i FDP-së kërkon nga sipërmarrjet gjermane të analizojnë më mirë se ku e vendosin reklamën. “Edhe si kompani do të shikoja, se në cilën gjendje ndodhemi aktualisht në botë. Dhe ato duhet të pyesin veten: cilën propagandë financoj me këto shpenzime? Për shkak se Serbia është shumë më e vogël se Gjermania për shembull, krahasimisht dimensioni i shpenzimeve është shumë i lartë e në këtë kuptim luan rol”. Sipas Hacker, kompanitë gjemane duhet të paraqesin reklamat në media që mishërojnë vlerat europiane.” Deputeti i Bundestagut nuk beson se kjo ka të bëjë me vendim të vetëdijshëm të kompanive. “Megjithatë kompanitë kanë përgjegjësi se ku i vendosin reklamat e tyre.”
Kurse deputeti i partisë së Gjelbër, Boris Mijatovic e shikon “të dyshueshme” sjelljen e kompanive gjermane, sidomos pas fillimit të luftës në Ukrainë. “Nuk është në interes të politikës europiano-perëndimore që të mbështeten me më shumë se 20 milionë euro narrativat ruse.”
Eksperti Rasa Nedeljkov ka dyshime për padijen e kompanive. “Këto kompani kanë zyrat e tyre lokale dhe të punësuarit, agjenci lokale reklame dhe mediatike – prej kohësh nuk mund ta anashkalosh ‘imazhin profesional’ të këtyre mediave, nëse jeton në Serbi, bën biznese në Serbi apo jeton edhe për pak kohë.” Ai mendon se dhënia e reklamave lidhet me shikueshmërinë e gjerë të këtyre mediave.
Edhe Aleksandra Tomanic, drejtuese e European Fund for the Balkans kërkon që sipërmarrjet gjermane të tregohen të përgjegjshme. “Sidomos në kontekstin e vitit të kaluar, dhe duke kujtuar se sa sakrificë duhet të bënte ekonomia gjermane, politika gjermane dhe popullsia në Gjermani për t’u pozicionuar moralisht, kjo nuk shkon.” Sipas Tomanic fitimet e kompanive nuk mund të jenë kërkim faljeje për gjithçka.
Sipërmarrjet nuk e pranojnë përgjegjësinë
Kërkesës së ARD-së nga ekipi i “faktenfinder” (gjurmuesit të fakteve) se sa fonde janë shpenzuar vitin e kaluar për reklama, sipërmarrjet nuk i kanë dhënë përgjigje. Një zëdhënës i LIDL Serbia bëri të ditur se vendimi për dhënien e reklamës merret “mbi bazën e të dhënave të marketingut si për shembull të shikueshmërisë”. Kjo sipas LIDL Serbia “për të arritur sa mirë klientët tanë dhe ata potencialë.” Kurse një zëdhënës i METRO Serbia bëri të ditur, se sipërmarja bashkëpunon me shumë media në kuadër të reklamave pë të arritur klientelën. Por këtu ndiqen “vetëm qëllime komerciale dhe nuk ka asnjëherë përzierje në çështje politike”- Kurse Glovo, kërkesës së ARD-së të “faktenfinder” se sipërmarrja siguron që “reklamat tona të mos paraqiten krah përmbajtjeve të papërshtatshme apo ilegale”. Sipas Glovo buxheti për mediat për televizionin në Serbi është “shumë më i vogël”, se vlerësimi që është bërë. Edhe kompania “dm” shkruan se bashkëpunon me TV Pink, sepse është televizioni më i shikuar në Serbi. Kriteret kryesore për bashkëpunim” janë “grupet e klientelës, shikueshmëria dhe plani i programit”. Sipas dm ky koncern shikon vetëm një televizion në Serbi që ka një qëndrim të hapur prorus dhe antiperëndimor dhe “me këtë ne nuk bashkëpunojmë”.
Ekspertët krahas sipërmarrjeve shohin përgjegjësi edhe tek BE. Sepse kjo gati i mbyll sytë që presidenti Vuçiq i ka vënë nën kontroll mediat serbe. “Shumë nga mediat serbe janë si zëdhënëse të Vuçiqit” thotë eksperti Thomas Brey. “Opozita gati nuk dëgjohet.” Kjo përkon me një vlerësim të CRTA, sipas të cilit. TV Pink vetëm në vitin 2022 ka dhënë258 fjalime live të Vuçiqit, dhe 3/4 e kohës së lajmeve kanë qenë të rezervuara për Vuçiqin.
Edhe Tomanic shikon një problem tëm madh tek pasiviteti i BE. “Dihet, se demokracia dhe liria e medias në Serbi janë të dëmtuara. Ky është një skandal për të cilin në BE flitet shumë pak dhe akoma më pak veprohet.” Sepse edhe përmes propagandës mediale shtetërore, të komanduar, imazhi i BE në popullsi ka rënë. Sipas të dhënave të Ministrisë për Integrimin Europian, vetëm 43% e serbëve e mbështesin anëtarësimin në BE. Kjo megjithëse BE është partneri më i madh tregtar i Serbisë. Për shkak të negociatave për arritjen e një ujdie në çështjen e Kosovës, BE i trembet një kritike të drejtpërdrejtë ndaj Vuçiqit, kritikojnë ekspertët. “Ndërkohë që mangësitë janë të dukshme”, thotë Brey. “Drejtësia është e komanduar, nuk institucione të pavarura shtetërore. Mediat janë të centralizuara dhe censuruara, ekonomia dominohet nga shteti dhe nga oligarkët privatë, që janë të afërt me shtetin.”
Taken from tagesschau/Pascal Siggelkow/Editorial "ARD-faktenfinder"
Most read


"Crazy" weather in Tirana, electrical discharges and unusual rain storm (Video)

A hand grenade is found in Shengjin

Bad weather wreaks havoc in Albania, it becomes difficult to move to another road axis (Video)

What is going on with the mayor of Himara? The European Commission reacts to the arrest and imprisonment of Fredi Beller

Serious accident, the 26-year-old woman is injured

Crime in the family/ She hacked her husband with a machete and threw him into the canal, the punishment is given for the Albanian woman

The car hits the 68-year-old man on the white lines and drags him for several meters (details)

The well-known journalist reveals Milena Deraj's fraud scheme that 'swallowed' €340 thousand from the Ferracaku family

Serious accident, the 26-year-old driver is injured

Weather for tomorrow/ Take measures as the earthquakes and storms will "invade" Albania
