BREAKING NEWS

Ilir Demalia zbardh kulisat: Ju tregoj kurthin që Edi Rama po i ngre ‘Rithemelimit’, arsyet e vërteta të distancimit të grupit të Bardhit nga Lulzim Basha, panikun që ka shpërthyer brenda tyre dhe lajmet e hidhura që e presin Sali Berishën

Ilir Demalia zbardh kulisat: Ju tregoj kurthin që Edi Rama po i ngre
x
BREAKING NEWS

Idajet Beqiri: Kanë mbaruar hetimet për dosjen ‘CEZ-DIA’, përveç Metës, Berishës dhe Shkëlzenit rrezikon prangat një juriste amerikane, ish-presidenti po përgatitet për ditët e zeza në SPAK, ja strategjia që po ndjek për të shpëtuar nga arresti me burg...

Idajet Beqiri: Kanë mbaruar hetimet për dosjen ‘CEZ-DIA’,
x
BREAKING NEWS

Rama-Meta-Berisha ulen bashkë në tryezën e pazarit për të monitoruar SPAK dhe përmbysur reformën në drejtësi, ja pse është alarmuar “Treknëdëshi i Bermudës”

Rama-Meta-Berisha ulen bashkë në tryezën e pazarit për
x
BREAKING NEWS

Gati të fundoset grupi organizator i biznesit të armëve në Gërdec, prokurorët pritet të marrin në duar faktet nga Drejtësia Amerikane, nisen letër-porositë në SHBA, informacione do të merren edhe për Patrick Henryn, ja lidhja e tij me Delijorgjin dhe S...

Gati të fundoset grupi organizator i biznesit të armëve në
x
BREAKING NEWS

Daut Gumeni: Ja pse socialistët dhe Gentiana Sula bllokuan hapjen e dosjes së spiunit të Ilir Metajt, presim që ‘shiringa me ujë deti’ që u injektoi zyrtari i lartë i DASH prokurorëve të SPAK të sjellë arrestimin e ‘peshave të rënda’

Daut Gumeni: Ja pse socialistët dhe Gentiana Sula bllokuan hapjen e dosjes
x
BREAKING NEWS

Plas skandali, Kuvendi i Shqipërisë vihet nën akuzë për votimin pa kuorum të ligjit për Investimet Strategjike, ja si u shkallmua Kushtetuta nga mazhoranca, zbardhet mashtrimi

Plas skandali, Kuvendi i Shqipërisë vihet nën akuzë për
x
BREAKING NEWS

Pasuria e dyshimtë e “sheikut” të Kuvendit Laert Duraj që sfidon “ujqërit” e vjetër në politikë, banesë 200 mijë euro, 11 llogari bankare, fitime marramendëse nga qeratë, 180 mijë euro shitje pasurish, si i ka justifikuar milionat nga puna si emigrant,...

Pasuria e dyshimtë e “sheikut” të Kuvendit Laert Duraj
x
BREAKING NEWS

Ja pazaret e PS dhe Rithemelimit, si po mbrojnë korrupsionin e Klodian Allajbeut dhe Vilma Nushit, vjedhjet me “Hemodializën”, “Check Up”-in, “Laboratorët” dhe “Sterilizimin” janë të faktuara, priten arrestimet nga SPAK

Ja pazaret e PS dhe Rithemelimit, si po mbrojnë korrupsionin e Klodian
x

Opinion / Editorial

Planet e Përgjithshme Vendore, mekanizëm themelor i zhvillimit të qëndrueshëm të financave vendore

Planet e Përgjithshme Vendore, mekanizëm themelor i zhvillimit të

Kontrolli i Lartë i Shtetit, në zbatim të ligjeve për menaxhimin e Sistemit Buxhetor në Republikën e Shqipërisë, ligjit Për Menaxhimin Financiar dhe Kontrollin, si dhe të ligjit me nr. 139/2015 “Për Vetëqeverisjen Vendore” dhe ligjit me nr.68/2016 “Për Financat e Vetëqeverisjes Vendore” ka konstatuar ritme të ngadalta në ecurinë e reformës territoriale vendore dhe të decentralizimit, si dhe mosplotësim të pritshmërive në drejtim të fuqizimit të financave vendore, për një zhvillim të qëndrueshëm në të ardhmen,

Mirëqeverisja ka si mision rritjen e mirëqenies së komuniteteve, nëpërmjet përmbushjes sa më cilësishëm të nevojave, nëpërmjet planifikimit për një zhvillim të qëndrueshëm të proceseve dhe fuqizimit të financave vendore.

Proces kryesor në këtë qasje për zhvillim është hartimi dhe zbatimi i Planeve Buxhetore funksionale, reale, të mirëstudiuara dhe të mbështetura në Plane të Përgjithshme të Zhvillimit Vendor, shkencërisht të bazuara në analizën e riskut dhe në burimet në dispozicion.

Fuqizimi i financave Vendore nuk mund të realizohet pa hartimin e planeve të përgjithshme vendore, si instrument kryesor i zbatimit të Buxhetit Vendor, me fonde të financuara nga Buxheti i Shtetit. Këto plane tashmë prej 2 vitesh janë hartuar dhe janë në proceset përfundimtare të miratimit në Këshillat Bashkiakë të gati 26 bashkive të vendit, bazuar në marrëveshjen ndërmjet ish–Ministrisë së Zhvillimit Urban (MZHU) me institucionin e Agjencisë Kombëtare të Planifikimit të Territorit, duke synuar realizimine planeve të përgjithshme vendorenë 26 Bashki të vendit.

KLSH ka audituar realizimin e kësaj Marrëveshjeje, duke shtruar pyetjet:

A e kanë parashikuar dhe përfshirë strategjinë e përgjithshme të zhvillimit vendor këto plane në nivel të çdo bashkie?

A përmbushin këto plane funksionin e të qenit instrument kryesor dhe burim bazë i të dhënave për hartimin e buxhetit afatmesëm dhe vjetor të Njësive të Vetëqeverisjes Vendore?

Kontrolli i Lartë i Shtetit, në përgjigje të këtyre pyetjeve, nga auditimet e kryera në disa prej 26 Bashkive të përfshira në projektin lidhur me hartimin e Planeve të Përgjithshëm Vendore, ka konstatuar se këto plane të hartuara dhe miratuara, si dhe një pjesë e projekt-planeve në proces miratimi, janë të paplota, të mangëta në strukturë e në tregues, duke mos plotësuar karakterin e të qënit gjithëpërfshirës dhe kësisoj, duke mos siguruar përmbushjen e funksionit kryesor si instrument integral parashikimi e programimi. Për më tepër kur ky instrument synohet të shërbejë në një shtrirje kohore deri 25 vjet. Disa prej mangësive ne PPV rendisim:

Struktura e projektit të Planeve të Përgjithshëm Vendorepërbëhet nga 3 komponentë:

Strategjia Territoriale e Bashkisë

Plani i Zhvillimit Territorial

Rregullorja e Planit.

KLSH ka vërejtur se rezulton një strukturë jo e plotë e jo funksionale, që të shërbejë si mekanizëm për parashikime të treguesve Buxhetorë afatmesëm e afatgjatë, pra për të hartuar buxhete real e funksional, në përmbushje të funksioneve të rishikuara pas reformës territoriale.

Mungesa e funksionalitetit të Strukturës lidhet me faktin qe në të mungojnë e nuk përfshihen, si dhe nuk reflektohen qartësisht një sërë komponentësh, si:

a.analiza e konsoliduar e cila përfshinë pikat e forta dhe mundësitë, pikat e dobëta dhe kërcënimet;

b. Matrica e Qëllimeve, objektivave, programeve dhe projekteve të planit;

c.Matrica e zbatimit të planit;

d.Matrica e prioritarizimit të projekteve; dhe

e. Fishat e projekteve.

Të gjitha këto duhen shoqëruar me treguesit e shpërndarjen e buxheteve të nevojshëm apo burimet e financimit të mbuluar nga buxheti i bashkisë dhe buxheti qendror, me synim që ky të jetë sa më funksional dhe i aplikueshëm dhe lehtësisht i përdorshëm nga personeli zbatues gjatë shtrirjes në kohën prej 25 vitesh te parashikuar, por edhe lehtësisht i monitorueshëm,

Kjo situatë është në kundërshtim me ligjin nr. 107/2014 “Për Planifikimin dhe Zhvillimin e Territorit”, ligjin nr.10296, datë 10.07.2010 “Për Menaxhimin Financiar dhe Kontrollin” dhe me ligjin nr. 9936, date 26.06.2008, “Për Menaxhimin e Sistemit Buxhetor ne Republikën e Shqipërisë”.

Mangësi tjetër kryesore konsiston se Planeve e Përgjithshme Vendoretë hartuara janë kufizuar vetëm në pjesën kryesore të Zhvillimit Urban dhe nuk plotësohen, ose thënë më saktë mungojnë parashikimet e përcaktimet në tregues të zhvillimit të fushave, si bujqësia dhe zhvillimi rural, ujërat, pyjet, burimet natyrore, tashmë të transferuara totalisht si funksione dhe asete e pasuri në Bashkitë përkatëse, vënia në funksion e të cilave do të gjeneronte burime të ardhurash, punësimi dhe zhvillim të qëndrueshëm

Për këtë, KLSH ka rekomanduar që Bashkitë, Kryetari dhe Këshillat Bashkiak të marrin masa, të vazhdojnë procedurat deri në miratim dhe njëkohësisht me grup të veçantë të shqyrtojnë plotësinë, saktësinë dhe funksionalitetine strukturës së projektit të Planeve të Përgjithshëm Vendore, ku të reflektohen qartësisht elementet dhe treguesit e munguar trajtuar më sipër; të gjitha këto të shoqëruara me shpërndarjen e buxheteve të nevojshëm apo burimet e financimit të mbuluar nga buxheti i bashkisë dhe buxheti qendror, me synim që Projektet e Planeve të Përgjithshëm Vendoretë jenë sa më funksionalë dhe lehtësisht të përdorshëm dhe të monitorueshëm nga personeli zbatues në shtrirjen kohore te parashikuar prej 25 vjet.

KLSH, nisur nga fondet e destinuara dhe përdorura për Hartimin e Planeve të Përgjithshme Vendore, do të ketë përparësi vënien në proces studimi dhe parashikimin e përfshirjen e një auditimi performance dhe të kombinuar me tematikë “Performanca dhe efektiviteti i përdorimit të Fondeve për Hartimin e Planeve të Përgjithshme Vendore për 26 bashki, me burim financimi nga Buxheti i Shtetit”./ Nga Selfo ZENELI